Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
pływa jeden - "Inowrocław". Polska Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie do niedawna utrzymywała pod polską banderą około trzydziestu jednostek. Teraz dwa i pół tysiąca szczecińskich marynarzy szuka pracy. Z kolei Polska Żegluga Bałtycka "przeflagowała" wszystkie promy. To samo robią armatorzy rybaccy. Nawet jeśli właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy
pływa jeden - "Inowrocław". Polska Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie do niedawna utrzymywała pod polską banderą około trzydziestu jednostek. Teraz dwa i pół tysiąca szczecińskich marynarzy szuka pracy. Z kolei Polska Żegluga Bałtycka <orig>"przeflagowała"</> wszystkie promy. To samo robią armatorzy rybaccy. Nawet jeśli właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego