Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta determinowana jest nieistnieniem w sytuacji estetycznej, napotykając to "dążenie" odbiorcy, dzieło sztuki, pozbywa się tej determinacji, czyli staje w sytuacji estetycznej, co jest równoznaczne z odebraniem informacji, jaką niesie sygnał inicjujący. Tym samym struktura rudymentarna może ulegać modyfikacji w kolejnych przedstawieniach danego dzieła. Dynamizacja jest w tym sensie procesem, który warunkuje odbiór i rozpoznanie tego, co "niepoznawalne". To rozumienie dynamizacji można wyjaśnić przy użyciu
aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta determinowana jest nieistnieniem w sytuacji estetycznej, napotykając to "dążenie" odbiorcy, dzieło sztuki, pozbywa się tej determinacji, czyli staje w sytuacji estetycznej, co jest równoznaczne z odebraniem informacji, jaką niesie sygnał inicjujący. Tym samym struktura rudymentarna może ulegać modyfikacji w kolejnych przedstawieniach danego dzieła. Dynamizacja jest w tym sensie procesem, który warunkuje odbiór i rozpoznanie tego, co "niepoznawalne". To rozumienie dynamizacji można wyjaśnić przy użyciu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego