pustki jednostronnej' w filozofii Nishidy <br>jest 'relatywna nicość' (jap. sotaiteki mu). Tego rodzaju 'pustka' jest <br>brakiem bytu, czyli antytezą pojęcia bytu. Każda teza i antyteza wzajemnie <br>siebie warunkują (nie ma pojęcia bytu bez pojęcia niebytu i na odwrót), <br>dlatego też 'pustka jednostronna' jest uwarunkowana pojęciem bytu. <br>Tymczasem Dahui podkreślał, że prawdziwa 'pustka', do której dociera <br>oświecony, nie oznacza eliminacji funkcji świadomości. Tych, którzy <br>wyciszyli swoją 'jaźń jednostkową', porównywał do uschniętego drzewa <br>czy popiołu. Kyodo Shibano, analizując 'pustkę' dostępną w akcie <br>'oświecenia', zwraca uwagę, iż nie jest to 'pasywny brak' (jap. shokyokuteki <br>na ketsujo). <br><page nr=73> <br>Masao Abe zaś uważa, że krytyki 'pustki jednostronnej