Tymczasem 'prawdziwa pustka' <br>musi być negacją zarówno afirmacji, jak i negacji. 'Prawdziwa pustka' nie <br>może być więc ani bytem, ani niebytem. <br>Do pojęcia 'pustki', która nie jest ani bytem, ani niebytem, nawiązywał <br>także Czwarty Patriarcha zen, Daoxin, który nauczał:<q> "Kiedy początkujący <br>adept widzi 'pustkę', jest to widzenie 'pustki', a nie 'prawdziwa pustka'. Ci, <br>którzy praktykują 'drogę' i osiągają 'prawdziwą pustkę', nie widzą ani 'pustki', <br>ani 'nie-pustki' ".</> W tym zdaniu wyraźnie zastosowana jest logika 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości'. Według Czwartego Patriarchy 'prawdziwa pustka' <br>nie jest ani 'pustką' (brakiem bytu), ani 'nie-pustką' (bytem). Warto zwrócić <br>uwagę, że takie samo znaczenie, kryją słynne