Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
różnym, 'jaźń jednostkowa' musi
jednocześnie być nierozerwalnie związana z bytem, który się dzięki niej
uobecnia. Jej 'bycie' jest więc ukryte poza dualizmem podmiotu i przedmiotu
poznania. Pojawia się wniosek, że logika klasyczna, która opisuje byt jako
przedmiot, nie może opisać 'bycia' konkretnej 'jaźni jednostkowej', które jest
'byciem przytomnym'.
Według Heideggera prawomocność zasady sprzeczności opiera się na
zdroworozsądkowym "rozumie się samo przez się". Ale taka postawa
doprowadza do tego, że nie pytamy, dlaczego coś "rozumie się samo przez
się". W ten sposób "sami przynaglamy owo Ťrozumienie się samo przez sięť,
by dało odprawę każdemu wezwaniu tego, co problematyczne".
Heidegger nie używa określenia
różnym, 'jaźń jednostkowa' musi <br>jednocześnie być nierozerwalnie związana z bytem, który się dzięki niej <br>uobecnia. Jej 'bycie' jest więc ukryte poza dualizmem podmiotu i przedmiotu <br>poznania. Pojawia się wniosek, że logika klasyczna, która opisuje byt jako <br>przedmiot, nie może opisać 'bycia' konkretnej 'jaźni jednostkowej', które jest <br>'byciem przytomnym'. <br>Według Heideggera prawomocność zasady sprzeczności opiera się na <br>zdroworozsądkowym "rozumie się samo przez się". Ale taka postawa <br>doprowadza do tego, że nie pytamy, dlaczego coś "rozumie się samo przez <br>się". W ten sposób "sami przynaglamy owo Ťrozumienie się samo przez sięť, <br>by dało odprawę każdemu wezwaniu tego, co problematyczne". <br>Heidegger nie używa określenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego