Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
ramach określonej części; Kyrie staje się ogniwem I części (wraz z Introitem. Palester nie wyodrębnia tej części w strukturze kompozycji, skracając tekst i ograniczając muzycznie rozmiary do sześciotaktowej aklamacji Kyrie eleison, zamykającej część I), natomiast Communio tworzy ogniwo kolejnej części (wraz z Agnus).
Kompozytorzy w różny sposób integrują cykl missae pro Defunctis, tzn. stosują różne, wyróżnione uprzednio i scharakteryzowane, klasy lub też kategorie.
Karczyński preferuje integrację łańcuchową, zarówno w ramach poszczególnych części, jak i między częściami. Charakteryzuje się ona następstwem odcinków bez powiązań materiałowych, pozbawionych większych kontrastów wyrazowych. Płynność przebiegu odcinków sprawia, że poszczególne części nie tworzą struktur silnie zintegrowanych wewnętrznie
ramach określonej części; &lt;name type="tit"&gt;Kyrie&lt;/&gt; staje się ogniwem I części (wraz z Introitem. Palester nie wyodrębnia tej części w strukturze kompozycji, skracając tekst i ograniczając muzycznie rozmiary do sześciotaktowej aklamacji &lt;name type="tit"&gt;Kyrie eleison&lt;/&gt;, zamykającej część I), natomiast &lt;name type="tit"&gt;Communio&lt;/&gt; tworzy ogniwo kolejnej części (wraz z Agnus).<br>Kompozytorzy w różny sposób integrują cykl &lt;foreign lang="lat"&gt;missae pro Defunctis&lt;/&gt;, tzn. stosują różne, wyróżnione uprzednio i scharakteryzowane, klasy lub też kategorie.<br>Karczyński preferuje integrację łańcuchową, zarówno w ramach poszczególnych części, jak i między częściami. Charakteryzuje się ona następstwem odcinków bez powiązań materiałowych, pozbawionych większych kontrastów wyrazowych. Płynność przebiegu odcinków sprawia, że poszczególne części nie tworzą struktur silnie zintegrowanych wewnętrznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego