Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.

Ich wytwarzanie przerwano w czasie II wojny, bo Rover musiał się skoncentrować na produkcji silników lotniczych. Po wojnie wznowiono produkcję aut i na drogach zaczęły pojawiać się kolejne modele. Wśród nich największym przebojem okazał się wzorowany na amerykańskim Willysie terenowy Land Rover.

Wszyscy kupują wszystkich

W latach 60. w brytyjskiej branży motoryzacyjnej zaczęła się gorączka przejęć. Koncern Leyland zaczął kupować dotychczas niezależne firmy (m.in. Standard, Triumph), a w końcu i Rover stracił niezależność. Wkrótce doszło do połączenia się Leylanda z drugim koncernem
klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.<br><br>Ich wytwarzanie przerwano w czasie II wojny, bo Rover musiał się skoncentrować na produkcji silników lotniczych. Po wojnie wznowiono produkcję aut i na drogach zaczęły pojawiać się kolejne modele. Wśród nich największym przebojem okazał się wzorowany na amerykańskim Willysie terenowy Land Rover.<br><br>&lt;tit&gt;Wszyscy kupują wszystkich&lt;/&gt;<br><br>W latach 60. w brytyjskiej branży motoryzacyjnej zaczęła się gorączka przejęć. Koncern Leyland zaczął kupować dotychczas niezależne firmy (m.in. Standard, Triumph), a w końcu i Rover stracił niezależność. Wkrótce doszło do połączenia się Leylanda z drugim koncernem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego