Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ale jakby obok nich, by uchronić swą niezależność. Ku twórczości dla sceny pchnęły go - jak deklarował - te same wydarzenia, które wywarły przełomowe wrażenie na Wiktorze Hugo, na Mussecie i innych młodych poetach: przyjazd teatru szekspirowskiego z Anglii, olśnienie wywołane i tekstami i świetną grą Kemble'a, Keana i innych aktorów. .
W przedmowie, którą poprzedził swą pierwszą publikowaną sztukę Henryk III i jego dwór, zapowiadał, że nie zamierza tworzyć nowego systemu dramatycznego, gdyż jego piórem kieruje jedynie natchnienie; nie będzie też objawiał zasad nowego gatunku, ponieważ go nie stworzył; panowie Hugo, Mérimée i inni uczynili to wcześniej. Znów zatem podkreślił swe wyraźnie proromantyczne
ale jakby obok nich, by uchronić swą niezależność. Ku twórczości dla sceny pchnęły go - jak deklarował - te same wydarzenia, które wywarły przełomowe wrażenie na Wiktorze Hugo, na Mussecie i innych młodych poetach: przyjazd teatru szekspirowskiego z Anglii, olśnienie wywołane i tekstami i świetną grą Kemble'a, Keana i innych aktorów. &lt;gap&gt;.<br>W przedmowie, którą poprzedził swą pierwszą publikowaną sztukę Henryk III i jego dwór, zapowiadał, że nie zamierza tworzyć nowego systemu dramatycznego, gdyż jego piórem kieruje jedynie natchnienie; nie będzie też objawiał zasad nowego gatunku, ponieważ go nie stworzył; panowie Hugo, Mérimée i inni uczynili to wcześniej. Znów zatem podkreślił swe wyraźnie proromantyczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego