Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
różnych rynkach. Jeśli łatwiej jest zwiększyć udziały rynkowe, niż zwiększać liczbę rynków działania firmy, to należy tak uczynić. Jednak w dłuższym okresie udział tych dwóch strategii musi być zrównoważony.
Uwzględniając omawiane dwa czynniki, wpływające na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, można opracować następującą czteroelementową macierz międzynarodowej konkurencyjności firmy. Z punktu widzenia sytuacji przedstawionych w tablicy, najlepszą pozycję konkurencyjną mają przedsiębiorstwa, które są określane jako "królowie". Są to firmy, które działają na wielu rynkach, a siła konkurencyjna ich produktów tam sprzedawanych jest duża. Mają one największe szanse prowadzenia marketingu paneuropejskiego, czyli: działać osiągając korzyści skali. Przedsiębiorstwa zaliczone do grupy "baronów" cechują się tym, że
różnych rynkach. Jeśli łatwiej jest zwiększyć udziały rynkowe, niż zwiększać liczbę rynków działania firmy, to należy tak uczynić. Jednak w dłuższym okresie udział tych dwóch strategii musi być zrównoważony.<br>Uwzględniając omawiane dwa czynniki, wpływające na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, można opracować następującą czteroelementową macierz międzynarodowej konkurencyjności firmy. Z punktu widzenia sytuacji przedstawionych w tablicy, najlepszą pozycję konkurencyjną mają przedsiębiorstwa, które są określane jako "królowie". Są to firmy, które działają na wielu rynkach, a siła konkurencyjna ich produktów tam sprzedawanych jest duża. Mają one największe szanse prowadzenia marketingu paneuropejskiego, czyli: działać osiągając korzyści skali. Przedsiębiorstwa zaliczone do grupy "baronów" cechują się tym, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego