Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
się z reguły na nowo wprowadzanych możliwościach technicznych teatru - stąd tyle w nich burz, gromów bębnów itd. Zupełnie inna jest ranga i "hierarchia akustyczna" w Nie-Boskiej komedii. Sygnalizuje ją już początek dramatu - zanim cokolwiek ukaże się na scenie wyobraźni, słychać chór Złych Duchów, zanim przemówią osoby realne - słychać słowa przelatującego nad nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę dochodzących skądś głosów - przede wszystkim u Krasińskiego pojawiają się nie w śnie ani widzeniu, lecz na jawie.
Mnogość Chórów. Są tu chóry Przechrztów, Lokai, Rzeźników, Chłopów, Niewiast, Filozofów, Artystów, Kapłanów
się z reguły na nowo wprowadzanych możliwościach technicznych teatru - stąd tyle w nich burz, gromów bębnów itd. Zupełnie inna jest ranga i "hierarchia akustyczna" w Nie-Boskiej komedii. Sygnalizuje ją już początek dramatu - zanim cokolwiek ukaże się na scenie wyobraźni, słychać chór Złych Duchów, zanim przemówią osoby realne - słychać słowa przelatującego nad nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę dochodzących skądś głosów - przede wszystkim u Krasińskiego pojawiają się nie w śnie ani widzeniu, lecz na jawie.<br>Mnogość Chórów. Są tu chóry Przechrztów, Lokai, Rzeźników, Chłopów, Niewiast, Filozofów, Artystów, Kapłanów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego