Typ tekstu: Książka
Autor: Krzymowska-Kostrowicka Alicja
Tytuł: Geoekologia turystyki i wypoczynku
Rok: 1997
jest w tym przypadku sięganie do różnego rodzaju archetypów, mitów, symboli, gdyż te wywołują najsilniejsze reakcje emocjonalne, redukujące, jak wiadomo, zachowania racjonalne. Jeśli tych mitów lub symboli brak, tworzy się nowe, obojętne, czy to będą "ludzie-mity", "wyroby-mity" lub też "wspólnoty-mity". Wpływ tych mitów na zachowania jest ogromny, przewyższający nieraz wszelkie inne oddziaływania, nawet endogeniczne. Widać to w osobniczych zachowaniach motorycznych, w zachowaniach grupowych, w sposobie przekazywania informacji itp. Siła oddziaływania środków masowego przekazu wynika, jak to ujął J.P. Sartre, z propagowania "złej wiary", tj. stwarzania pozorów, że coś jest konieczne, gdy w rzeczywistości jest dobrowolne. Prowadzi to
jest w tym przypadku sięganie do różnego rodzaju archetypów, mitów, symboli, gdyż te wywołują najsilniejsze reakcje emocjonalne, redukujące, jak wiadomo, zachowania racjonalne. Jeśli tych mitów lub symboli brak, tworzy się nowe, obojętne, czy to będą "ludzie-mity", "wyroby-mity" lub też "wspólnoty-mity". Wpływ tych mitów na zachowania jest ogromny, przewyższający nieraz wszelkie inne oddziaływania, nawet endogeniczne. Widać to w osobniczych zachowaniach motorycznych, w zachowaniach grupowych, w sposobie przekazywania informacji itp. Siła oddziaływania środków masowego przekazu wynika, jak to ujął J.P. Sartre, z propagowania "złej wiary", tj. stwarzania pozorów, że coś jest konieczne, gdy w rzeczywistości jest dobrowolne. Prowadzi to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego