Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
celach podsystemu społecznego organizacji oraz na celach podmiotów z jej bliższego i dalszego otoczenia. Cele organizacji są wielostronnie uwarunkowane celami podmiotów z otoczenia, które tworzą tzw. elektorat (koalicję) organizacji. Dominującą pozycję w tym elektoracie na ogół zajmują klienci organizacji. Formułowanie celów przebiega z uwzględnieniem zróżnicowanych poziomów ich agregacji oraz zależności przyczynowo-skutkowych (cele ogólne i cząstkowe, cele pierwotne i wtórne).
2) Jak osiągnąć ustalone cele? W odpowiedzi na to pytanie określa się sposoby osiągania poszczególnych celów i realizacji zadań. Należy rozważyć zbiór możliwych ekwifinalnych metod (technologii) osiągania danego celu i wybrać metodę optymalną. Prace nad technologią prowadzą do operacjonalizacji działań wykonawczych
celach podsystemu społecznego organizacji oraz na celach podmiotów z jej bliższego i dalszego otoczenia. Cele organizacji są wielostronnie uwarunkowane celami podmiotów z otoczenia, które tworzą tzw. elektorat (koalicję) organizacji. Dominującą pozycję w tym elektoracie na ogół zajmują klienci organizacji. Formułowanie celów przebiega z uwzględnieniem zróżnicowanych poziomów ich agregacji oraz zależności przyczynowo-skutkowych (cele ogólne i cząstkowe, cele pierwotne i wtórne).<br>2) Jak osiągnąć ustalone cele? W odpowiedzi na to pytanie określa się sposoby osiągania poszczególnych celów i realizacji zadań. Należy rozważyć zbiór możliwych ekwifinalnych metod (technologii) osiągania danego celu i wybrać metodę optymalną. Prace nad technologią prowadzą do operacjonalizacji działań wykonawczych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego