Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
obok siebie lub - najczęściej - mamy do czynienia z formułami i "mieszanymi".
Kolejną płaszczyzną problemową, pozwalającą dostrzec istotne zróżnicowania formułowanych sądów, jest uwzględnianie (bądź nie) zagadnienia "typu wykształcenia". rozpatrywane dotychczas przykłady były przejawem ograniczenia treści czynnika wykształcenia do jego "poziomu". Ważnym uzupełnieniem - w świetle wyników wielu badań - jest kwestia typu.
Oto przykłady:
"[...] kryterium kierunku studiów różnicuje znacznie silniej badana zbiorowość ze względu na nasilenie czytelnictwa niż kryterium zawodu i stanowiska".
"W naszej rzeczywistości społecznej podstawowym wskaźnikiem jest [...] wykształcenie, które powoduje nie tylko wiele innych cech społecznych respondenta. idzie jednak nie tylko o poziom wykształcenia, ale także o jego typ".
Podobne stanowisko prezentują
obok siebie lub - najczęściej - mamy do czynienia z formułami i "mieszanymi".<br>Kolejną płaszczyzną problemową, pozwalającą dostrzec istotne zróżnicowania formułowanych sądów, jest uwzględnianie (bądź nie) zagadnienia "typu wykształcenia". rozpatrywane dotychczas przykłady były przejawem ograniczenia treści czynnika wykształcenia do jego "poziomu". Ważnym uzupełnieniem - w świetle wyników wielu badań - jest kwestia typu.<br>Oto przykłady:<br>"[...] kryterium kierunku studiów różnicuje znacznie silniej badana zbiorowość ze względu na nasilenie czytelnictwa niż kryterium zawodu i stanowiska".<br>"W naszej rzeczywistości społecznej podstawowym wskaźnikiem jest [...] wykształcenie, które powoduje nie tylko wiele innych cech społecznych respondenta. idzie jednak nie tylko o poziom wykształcenia, ale także o jego typ".<br>Podobne stanowisko prezentują
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego