Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
lekarzom, urzędnikom, politykom czy przedsiębiorcom innych branż i lubią się od nich takiej etyki domagać - same jakoś nie potrafią sformułować klarownego kanonu zasad. Istniejące kodeksy etyczne - czy to stowarzyszeń dziennikarskich, czy poszczególnych mediów (najlepszym bodaj i najpełniejszym w Polsce dysponuje TVP SA) - nie nadążają za rozwojem mediów i nie bardzo przystają do złożoności materii. Sęk w tym, że zadowalają się tradycyjnymi zasadami etyki dziennikarskiej. Młodziutka branża mediów niedziennikarskich rozwija się niezwykle dynamicznie i agresywnie pod względem komercyjnym, zapominając jednak o zobowiązaniach względem swych klientów - konsumentów, czyli czytelników, telewidzów, radiosłuchaczy.

Dodatkowym utrudnieniem refleksji etycznej mediów jest głęboka przemiana samego zawodu dziennikarza. Dzisiaj
lekarzom, urzędnikom, politykom czy przedsiębiorcom innych branż i lubią się od nich takiej etyki domagać - same jakoś nie potrafią sformułować klarownego kanonu zasad. Istniejące kodeksy etyczne - czy to stowarzyszeń dziennikarskich, czy poszczególnych mediów (najlepszym bodaj i najpełniejszym w Polsce dysponuje TVP SA) - nie nadążają za rozwojem mediów i nie bardzo przystają do złożoności materii. Sęk w tym, że zadowalają się tradycyjnymi zasadami etyki dziennikarskiej. Młodziutka branża mediów niedziennikarskich rozwija się niezwykle dynamicznie i agresywnie pod względem komercyjnym, zapominając jednak o zobowiązaniach względem swych klientów - konsumentów, czyli czytelników, telewidzów, radiosłuchaczy.<br><br>Dodatkowym utrudnieniem refleksji etycznej mediów jest głęboka przemiana samego zawodu dziennikarza. Dzisiaj
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego