Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.
Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.
Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału
kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.<br> Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.<br> &lt;hi rend="bold"&gt;Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego