Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
twarz, przymknięte oczy - nieobecność, której wiersz Racine'a nadawał wszystek sens.
2. Obcość tego teatru w naszej tradycji. Ale i obecność tej literatury.
W literaturze polskiej jest obecna tylko tragedia wynikająca z historii, którą - śladem romantyków - bierzemy z Shakespeare'a. Bliskie są nam dwie wielkie namiętności, które rządzą bohaterami Shakespeare'a: szowinizm i pycha. Ryszard III Oliviera rozpoczyna się od obrazu złotej korony unoszącej się na błękitnym tle, i tak też się kończy: korona ulatuje z rąk para koronującego na polu bitwy zwycięskiego króla, ulatuje więc i zawisa w lazurze wieńcząc w ten sposób filmowe dzieło. Olivier w sposób dość prostoduszny zdemaskował typ mitologii
twarz, przymknięte oczy - nieobecność, której wiersz Racine'a nadawał wszystek sens.<br>2. Obcość tego teatru w naszej tradycji. Ale i obecność tej literatury.<br>W literaturze polskiej jest obecna tylko tragedia wynikająca z historii, którą - śladem romantyków - bierzemy z Shakespeare'a. Bliskie są nam dwie wielkie namiętności, które rządzą bohaterami Shakespeare'a: szowinizm i pycha. &lt;name type="tit"&gt;Ryszard III&lt;/&gt; Oliviera rozpoczyna się od obrazu złotej korony unoszącej się na błękitnym tle, i tak też się kończy: korona ulatuje z rąk para koronującego na polu bitwy zwycięskiego króla, ulatuje więc i zawisa w lazurze wieńcząc w ten sposób filmowe dzieło. Olivier w sposób dość prostoduszny zdemaskował typ mitologii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego