Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
opcji mitycznych, o których mówi Kołakowski, i jest to dylemat na terenie filozofii nierozstrzygalny. Jeśli w replice ktoś powie, że jest on nierozstrzygalny na gruncie takiej filozofii, to powie właśnie tyle, że jej środki dowodowe uważa za niewystarczające, ograniczone. Tak też zrozumiałem uwagę ks. Salija, że jest to ograniczone pojęcie racjonalności. I to samo chyba miał on na myśli powiadając, że coś innego znaczy "wierzę, że..." i "wierzę w coś".
Przechodzę do kolejnej sprawy, Marcin Król w swoim artykule, o którym już wspominałem, zapytuje dlaczego w twórczości Kołakowskiego stale obecna jest problematyka religijna. Jest rzeczą zadziwiającą, niemal nieprzyzwoitą, powiada, by ktoś
opcji mitycznych, o których mówi Kołakowski, i jest to dylemat na terenie filozofii nierozstrzygalny. Jeśli w replice ktoś powie, że jest on nierozstrzygalny na gruncie takiej filozofii, to powie właśnie tyle, że jej środki dowodowe uważa za niewystarczające, ograniczone. Tak też zrozumiałem uwagę ks. Salija, że jest to ograniczone pojęcie racjonalności. I to samo chyba miał on na myśli powiadając, że coś innego znaczy "wierzę, że..." i "wierzę w coś".<br> Przechodzę do kolejnej sprawy, Marcin Król w swoim artykule, o którym już wspominałem, zapytuje dlaczego w twórczości Kołakowskiego stale obecna jest problematyka religijna. Jest rzeczą zadziwiającą, niemal nieprzyzwoitą, powiada, by ktoś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego