sprawnej sieci serwisu technicznego. Przedsiębiorstwo produkcyjne zabiegając o pozyskanie i utrzymanie klientów oferuje im szereg różnorodnych usług, poprawiających jakość procesów zakupu i eksploatacji wyrobu. Ze względu na termin świadczenia są to usługi: przedsprzedażne, sprzedażne i posprzedażne. Usługi przedsprzedażne dotyczą głównie prezentacji wyrobu i doradztwa, sprzedażne - ułatwienia procesu zakupu (np. sprzedaż ratalna, kredyt, transport, ubezpieczenia), a posprzedażne - usprawnienia procesów eksploatacji (np. instrukcje obsługi, szkolenie, instalowanie, testowanie i odbiór techniczny, serwis, dostawy części zamiennych, diagnostyka). Powyższe usługi pozwalają na utrzymanie kontaktu z użytkownikami aż do fazy likwidacji wyrobu.<br><br><tit>5 Faza likwidacji</><br>Faza likwidacji jest ostatnią fazą cyklu istnienia wyrobu. Egzemplarze wyrobu wchodzą w