Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
podmiotu.
Surowość (niedojrzałość) tej ontologii polega na potraktowaniu abstrakcyjnego

języka (abstrakcyjnego myślenia) i jego zasad ogólnych jako całkowicie
adekwatnych w opisie rzeczywistości. Heidegger stwierdza, że logika od
czasów Arystotelesa nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym
możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy
interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał,
iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do
niej nie pasuje, w rzekome bagno tego, co irracjonalne, a przy tym sama
wytycza jego granice".
Według Heideggera dla logiki formalnej myślenie jest "przedstawianiem
bytu w jego byciu". Przedstawianie zaś umieszcza bycie w ogólności pojęcia
podmiotu. <br>Surowość (niedojrzałość) tej ontologii polega na potraktowaniu abstrakcyjnego <br>&lt;page nr=286&gt;<br>języka (abstrakcyjnego myślenia) i jego zasad ogólnych jako całkowicie <br>adekwatnych w opisie rzeczywistości. Heidegger stwierdza, że logika od <br>czasów Arystotelesa nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym <br>możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy <br>interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał, <br>iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do <br>niej nie pasuje, w rzekome bagno tego, co irracjonalne, a przy tym sama <br>wytycza jego granice". <br>Według Heideggera dla logiki formalnej myślenie jest "przedstawianiem <br>bytu w jego byciu". Przedstawianie zaś umieszcza bycie w ogólności pojęcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego