Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
jednocześnie kryterium oceny konstrukcji.
11.2.Odmiany konstrukcyjne mechanizmów obrotu nadwozia koparek hydraulicznych
Mechanizm napędowy obrotu nadwozia koparki składa się z wielostopniowej przekładni zębatej oraz układu hydraulicznego, który służy do zasilania silnika hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.
W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której wchodzą koło zębate łożyska wieńcowego i koło satelitarne (rys. 11.1).
Przekładnia wieńcowa jest rodzajem przekładni obiegowej, to jest takiej, w której przynajmniej jedno z kół zębatych ma oś ruchomą [28], [30]. Stosowane są dwie odmiany przekładni (rys. 11.1).
Odmiana A charakteryzuje się
jednocześnie kryterium oceny konstrukcji.<br>11.2.Odmiany konstrukcyjne mechanizmów obrotu nadwozia koparek hydraulicznych<br>Mechanizm napędowy obrotu nadwozia koparki składa się z wielostopniowej przekładni zębatej oraz układu hydraulicznego, który służy do zasilania silnika hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.<br>W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której wchodzą koło zębate łożyska wieńcowego i koło satelitarne (rys. 11.1).<br>Przekładnia wieńcowa jest rodzajem przekładni obiegowej, to jest takiej, w której przynajmniej jedno z kół zębatych ma oś ruchomą [28], [30]. Stosowane są dwie odmiany przekładni (rys. 11.1).<br>Odmiana A charakteryzuje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego