Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
elementy
nawzajem się determinują i dlatego nie można wyróżnić niczego, co samo nie
podlegając determinacji, mogłoby determinować inne rzeczy. Jest to "świat
bez determinującego elementu" (jap. gentei suru mono naki no sekai).
Świat 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' jest 'nicością absolutną',
ponieważ jego podstawą nie jest ani byt, ani niebyt, czyli 'nicość relatywna'.
W świecie tym nie ma żadnej niezmiennej i niepodzielnej cząstki. Nishida
pisał: "Świat nie składa się z niezmiennych atomów wzajemnie na siebie
oddziałujących, jak postulują niektóre tradycyjne teorie fizyczne - rzeczywistość nie jest jednością wielości niezależnych elementów". Taki świat jest sam w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani
elementy <br>nawzajem się determinują i dlatego nie można wyróżnić niczego, co samo nie <br>podlegając determinacji, mogłoby determinować inne rzeczy. Jest to "świat <br>bez determinującego elementu" (jap. gentei suru mono naki no sekai). <br>Świat 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' jest 'nicością absolutną', <br>ponieważ jego podstawą nie jest ani byt, ani niebyt, czyli 'nicość relatywna'. <br>W świecie tym nie ma żadnej niezmiennej i niepodzielnej cząstki. Nishida <br>pisał: &lt;q&gt;"Świat nie składa się z niezmiennych atomów wzajemnie na siebie <br>oddziałujących, jak postulują niektóre tradycyjne teorie fizyczne - rzeczywistość nie jest jednością wielości niezależnych elementów".&lt;/&gt; Taki świat jest sam w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego