Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
rolę bariery, która nie
dopuszcza, by człowiek dostąpił pierwotnego związku bycia ze swą istotą".
Takie błędne myślenie metafizyczne "określa ludzkie bycie jaźnią z perspektywy substancji lub, co w istocie wychodzi na jedno, z perspektywy
podmiotu".
6.3.4. 'IMMANENTNA TRANSCENDENCJA'
W 'nihilizmie paradoksowym' relację tego, co absolutne, i tego, co
relatywne, można określić mianem 'immanentnej transcendencji'. Warto
zauważyć, iż Nishida właśnie pod tym kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni
jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu.

Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest
absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co
jest "niezależne od
rolę bariery, która nie <br>dopuszcza, by człowiek dostąpił pierwotnego związku bycia ze swą istotą".&lt;/&gt; <br>Takie błędne myślenie metafizyczne &lt;q&gt;"określa ludzkie bycie jaźnią z perspektywy substancji lub, co w istocie wychodzi na jedno, z perspektywy <br>podmiotu". &lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;6.3.4. 'IMMANENTNA TRANSCENDENCJA'&lt;/&gt; <br>W 'nihilizmie paradoksowym' relację tego, co absolutne, i tego, co <br>relatywne, można określić mianem 'immanentnej transcendencji'. Warto <br>zauważyć, iż Nishida właśnie pod tym kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni <br>jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu. <br>&lt;page nr=297&gt;<br>Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest <br>absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co <br>jest "niezależne od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego