nie może nigdy oznaczać 'stawania się buddą'. Siedząc w pozycji lotosu lub <br>koncentrując się nad koanem, adept zen musi zrozumieć, że jest 'buddą' nie <br>będąc 'buddą', czyli musi ujrzeć rzeczywistość jako 'absolutnie sprzeczną <br>samotożsamość'. <br><tit>2.4.1. 'PRAKTYKA NAGŁA' PO 'OŚWIECENIU'</> <br>Mogłoby się wydawać, że po dostąpieniu 'oświecenia' jakakolwiek praktyka <br>religijna jest zbędna, tymczasem w naukach mistrzów zen znajdujemy wiele <br>wskazówek dotyczących praktyki po 'oświeceniu'. Dogen wychwalał Huinenga <br>za to, iż szukał mistrza po tym, jak osiągnął 'oświecenie', usłyszawszy <br>przypadkiem fragment Sutry Diamentowej. Muso Soseki stawiał za przykład <br>wytrwałą praktykę Zhaozhou po dostąpieniu 'oświecenia', twierdząc, iż <q>"ten, <br>kto nie dostąpił 'oświecenia