Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich scen, panny Mars, w sztuce Hugo Angelo, tyran Padwy (1834); odtwarzały dwie równorzędne role kobiece, prezentując przeciwstawne, romantyczny i klasyczny, style gry.
Fryderyk Lemaître (1798-1876), świetny zarówno w rolach komicznych jak dramatycznych, był najwybitniejszym aktorem repertuaru romantycznego; szczególnie cenił go Wiktor Hugo. Z żadnym teatrem Lemaître nie związał się na dłużej. W Odéonie grał między innymi w Nieszporach sycylijskich (1819) Delavigne'a, w Le Marechale d'Ancre Vigny, grał też Napoleona w sztuce Dumasa Napoleon Bonaparte, a w Porte-Saint-Martin główne męskie role w dramacie Dumasa Richard
1835). Sensacją stał się wspólny występ Dorval i pierwszej oraz niebywale zawistnej aktorki paryskich scen, panny Mars, w sztuce Hugo Angelo, tyran Padwy (1834); odtwarzały dwie równorzędne role kobiece, prezentując przeciwstawne, romantyczny i klasyczny, style gry.<br>Fryderyk Lemaître (1798-1876), świetny zarówno w rolach komicznych jak dramatycznych, był najwybitniejszym aktorem repertuaru romantycznego; szczególnie cenił go Wiktor Hugo. Z żadnym teatrem Lemaître nie związał się na dłużej. W Odéonie grał między innymi w Nieszporach sycylijskich (1819) Delavigne'a, w Le Marechale d'Ancre Vigny, grał też Napoleona w sztuce Dumasa Napoleon Bonaparte, a w Porte-Saint-Martin główne męskie role w dramacie Dumasa Richard
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego