Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
Metodę pomiaru spożycia Święcicki zapożyczył od fińskiego badacza Kuusi (1957). Polega ona na pytaniu o ostatnią okazję picia trzech podstawowych typów napojów alkoholowych tzn. piwa, wina i wódki. Zakłada się, że spożycie podczas ostatniej okazji jest typowe dla rocznego cyklu picia respondenta. Metoda ta pozwalała uchwycić znaczną część spożycia rzeczywistego respondentów. W badaniach Święcickiego z początku lat sześćdziesiątych ankieta "chwytała" od 67 do 104% rejestrowanej konsumpcji napojów spirytusowych, od 76 do 96% rejestrowanej konsumpcji piwa i około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie
Metodę pomiaru spożycia Święcicki zapożyczył od fińskiego badacza Kuusi (1957). Polega ona na pytaniu o ostatnią okazję picia trzech podstawowych typów napojów alkoholowych tzn. piwa, wina i wódki. Zakłada się, że spożycie podczas ostatniej okazji jest typowe dla rocznego cyklu picia respondenta. Metoda ta pozwalała uchwycić znaczną część spożycia rzeczywistego respondentów. W badaniach Święcickiego z początku lat sześćdziesiątych ankieta "chwytała" od 67 do 104% rejestrowanej konsumpcji napojów spirytusowych, od 76 do 96% rejestrowanej konsumpcji piwa i około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego