Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
1954) mimo politycznych ukłonów w wiadomą stronę i kiepskiej fabuły (prozaik Bohdan Czeszko), umieściło dramat Jasia Krone w typowym dla Wajdy romantycznym kontekście. Jeszcze lepszy był "Kanał" (1957) wedle prozy naocznego świadka i uczestnika powstania warszawskiego - Jerzego Stefana Stawińskiego. Co prawda żołnierze powstania wskazywali na nieścisłości, ale przecież Wajda nie reżyserował dokumentu. Serię "wojenną" reżyser zamknął "Lotną" (1959) wedle Wojciecha Żukrowskiego. Nostalgiczna wizja polskiego września '39, łącznie z mitem ułańskich szarż na niemieckie czołgi, nie tylko nie była zgodna z historią, ale też wątpliwa artystycznie.
Kolejne lata przyniosły - obok dzieł wysokiej klasy - także obrazy chrome, najczęściej realizowane na zlecenie czynników najwyższych
1954) mimo politycznych ukłonów w wiadomą stronę i kiepskiej fabuły (prozaik Bohdan Czeszko), umieściło dramat Jasia Krone w typowym dla Wajdy romantycznym kontekście. Jeszcze lepszy był &lt;name type="tit"&gt;"Kanał"&lt;/&gt; (1957) wedle prozy naocznego świadka i uczestnika powstania warszawskiego - Jerzego Stefana Stawińskiego. Co prawda żołnierze powstania wskazywali na nieścisłości, ale przecież Wajda nie reżyserował dokumentu. Serię "wojenną" reżyser zamknął &lt;name type="tit"&gt;"Lotną"&lt;/&gt; (1959) wedle Wojciecha Żukrowskiego. Nostalgiczna wizja polskiego września '39, łącznie z mitem ułańskich szarż na niemieckie czołgi, nie tylko nie była zgodna z historią, ale też wątpliwa artystycznie.<br>Kolejne lata przyniosły - obok dzieł wysokiej klasy - także obrazy chrome, najczęściej realizowane na zlecenie czynników najwyższych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego