Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
kolosów, a kolejnych 70 jest w trakcie budowy, m.in. w stoczniach hiszpańskich, francuskich i koreańskich. Ich załogi prędzej czy później też trafią do Kamionki, bo żaden armator nie odda sterów statku wartego 200 mln dol. żółtodziobowi.

- "Gazowcem" manewruje się zupełnie inaczej niż tradycyjnym kontenerowcem, bo metan jest lżejszy niż ropa i statek podatny jest np. na podmuchy wiatru - tłumaczy Szymański. Jego zdaniem minie kilka lat, zanim Francja czy Wielka Brytania skonstruują model tankowca LNG i będą umiały szkolić w kierowaniu takimi jednostkami. Na razie na kursy w Kamionce armatorzy zapisują więc swoich pracowników z rocznym wyprzedzeniem.
Ale - jak w każdym
kolosów, a kolejnych 70 jest w trakcie budowy, m.in. w stoczniach hiszpańskich, francuskich i koreańskich. Ich załogi prędzej czy później też trafią do Kamionki, bo żaden armator nie odda sterów statku wartego 200 mln dol. żółtodziobowi. <br><br>- "Gazowcem" manewruje się zupełnie inaczej niż tradycyjnym kontenerowcem, bo metan jest lżejszy niż ropa i statek podatny jest np. na podmuchy wiatru - tłumaczy Szymański. Jego zdaniem minie kilka lat, zanim Francja czy Wielka Brytania skonstruują model tankowca LNG i będą umiały szkolić w kierowaniu takimi jednostkami. Na razie na kursy w Kamionce armatorzy zapisują więc swoich pracowników z rocznym wyprzedzeniem.<br>Ale - jak w każdym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego