Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wizji inscenizacyjnej autora. Można zwrócić uwagę też na trochę inny aspekt sprawy, związany niewątpliwie ze znajomością teatru przez poetów: na dwojakość wirtualnych adresatów dzieła dramatycznego.

Widz a czytelnik. Nocna pora

Uderzająca w dramatach Słowackiego swoboda w zakresie gatunkowej poetyki oraz manewrowania efektami scenograficznymi skłaniała historyków literatury do pytania o skalę rozbieżności między wymową tekstu czytanego a tego, który przemawia ze sceny. Im więcej w utworze czytanym jest niedopowiedzeń, miejsc niedookreślonych, tym większe jego przestrzenie musi wypełniać wyobraźnia odbiorcy - samodzielnie czytającego dramat lub oglądającego go w teatrze, gdzie dopełnia tekst wizja reżysera.
Różnice między "widzeniem" dzieła w trakcie lektury i widzeniem go
wizji inscenizacyjnej autora. Można zwrócić uwagę też na trochę inny aspekt sprawy, związany niewątpliwie ze znajomością teatru przez poetów: na dwojakość wirtualnych adresatów dzieła dramatycznego.<br><br>&lt;tit&gt;Widz a czytelnik. Nocna pora&lt;/&gt;<br><br>Uderzająca w dramatach Słowackiego swoboda w zakresie gatunkowej poetyki oraz manewrowania efektami scenograficznymi skłaniała historyków literatury do pytania o skalę rozbieżności między wymową tekstu czytanego a tego, który przemawia ze sceny. Im więcej w utworze czytanym jest niedopowiedzeń, miejsc niedookreślonych, tym większe jego przestrzenie musi wypełniać wyobraźnia odbiorcy - samodzielnie czytającego dramat lub oglądającego go w teatrze, gdzie dopełnia tekst wizja reżysera.<br>Różnice między "widzeniem" dzieła w trakcie lektury i widzeniem go
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego