Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
również z perspektywy tekstu drugiego, tj. "Idei w ruchu rewolucyjnym". Chodzi tu przede wszystkim o figurę Nietzschego, gdyż jest to dla Berenta figura intelektualisty, który ma odwagę wystąpić przeciwko wszelkiej wiedzy dogmatycznej. Intelektualisty, dla którego nadrzędnym problemem współczesności są wartości kultury, a więc kultura w swoim stawaniu się, w swych rozdarciach między przyszłością a tradycją, między dziedzictwem zastanym a koniecznością poszukiwania nowych idei, nowych postaw czy obszarów wiedzy. Fascynowało to Berenta nie tylko osobiście, jako człowieka - jest to problem wtopiony w postulatywną warstwę jego utworów. Myślę, że pan Roman ma całkowitą rację powiadając, że była to postawa intelektualisty, który za swoją
również z perspektywy tekstu drugiego, tj. "Idei w ruchu rewolucyjnym". Chodzi tu przede wszystkim o figurę Nietzschego, gdyż jest to dla Berenta figura intelektualisty, który ma odwagę wystąpić przeciwko wszelkiej wiedzy dogmatycznej. Intelektualisty, dla którego nadrzędnym problemem współczesności są wartości kultury, a więc kultura w swoim stawaniu się, w swych rozdarciach między przyszłością a tradycją, między dziedzictwem zastanym a koniecznością poszukiwania nowych idei, nowych postaw czy obszarów wiedzy. Fascynowało to Berenta nie tylko osobiście, jako człowieka - jest to problem wtopiony w postulatywną warstwę jego utworów. Myślę, że pan Roman ma całkowitą rację powiadając, że była to postawa intelektualisty, który za swoją
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego