Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
prenumeraty i sprzedaży pojedynczych egzemplarzy, a inne jej dochody (m. in. z ogłoszeń) były marginalne. Wówczas jednak wysoka cena gazet znacznie przekraczała możliwości finansowe szerokich kręgów społecznych. Sytuacja zmieniła się w połowie XIX stulecia, gdy zaczęto intensywnie korzystać z dodatkowego źródła finansowania - ogłoszeń i reklam. Było to zgodne z tendencjami rozwijającej się ekonomiki kapitalistycznej, która potrzebowała skutecznej promocji masowo produkowanych towarów.
Dzięki potężnym dochodom z reklam, prasa mogła osiągnąć wysoki poziom techniczny, jak również utrzymać relatywnie niską cenę. Prasa w krajach kapitalistycznych jest jedynym towarem sprzedawanym systematycznie poniżej swojej wartości, czytelnik bowiem bezpośrednio pokrywa niespełna 30% kosztów jej redagowania, drukowania i rozprowadzania
prenumeraty i sprzedaży pojedynczych egzemplarzy, a inne jej dochody (m. in. z ogłoszeń) były marginalne. Wówczas jednak wysoka cena gazet znacznie przekraczała możliwości finansowe szerokich kręgów społecznych. Sytuacja zmieniła się w połowie XIX stulecia, gdy zaczęto intensywnie korzystać z dodatkowego źródła finansowania - ogłoszeń i reklam. Było to zgodne z tendencjami rozwijającej się ekonomiki kapitalistycznej, która potrzebowała skutecznej promocji masowo produkowanych towarów. <br>Dzięki potężnym dochodom z reklam, prasa mogła osiągnąć wysoki poziom techniczny, jak również utrzymać relatywnie niską cenę. Prasa w krajach kapitalistycznych jest jedynym towarem sprzedawanym systematycznie poniżej swojej wartości, czytelnik bowiem bezpośrednio pokrywa niespełna 30% kosztów jej redagowania, drukowania i rozprowadzania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego