Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 1.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
z niego staje się coraz bardziej niebezpieczne. Półśrodki poprawiają sytuację, ale nie można się na nich opierać - twierdzi dr Marek Łagoda, jeden z autorów ekspertyzy. Budowa nowego wiaduktu powinna rozpocząć się w ciągu roku. Szacuje się, że wykonany z twardej stali i wzmacnianego betonu wytrzyma bez remontów kilkadziesiąt lat. Niestety, ryzyka rychłego zawalenia się zniszczonej konstrukcji przy Żelaznej nie da się wyeliminować. Płytę jezdni podtrzymuje bowiem ustawiony między torami kolejowymi popękany dźwigar. Gdyby na przykład pociąg wjeżdżający do tunelu prowadzącego na Dworzec Centralny wypadł z torowiska i zawadził o skorodowany filar, płyta estakady straciłaby najważniejsze oparcie. Najpóźniej w ciągu roku przeprawa
z niego staje się coraz bardziej niebezpieczne. Półśrodki poprawiają sytuację, ale nie można się na nich opierać - twierdzi dr Marek Łagoda, jeden z autorów ekspertyzy. Budowa nowego wiaduktu powinna rozpocząć się w ciągu roku. Szacuje się, że wykonany z twardej stali i wzmacnianego betonu wytrzyma bez remontów kilkadziesiąt lat. Niestety, ryzyka rychłego zawalenia się zniszczonej konstrukcji przy Żelaznej nie da się wyeliminować. Płytę jezdni podtrzymuje bowiem ustawiony między torami kolejowymi popękany dźwigar. Gdyby na przykład pociąg wjeżdżający do tunelu prowadzącego na Dworzec Centralny wypadł z torowiska i zawadził o skorodowany filar, płyta estakady straciłaby najważniejsze oparcie. Najpóźniej w ciągu roku przeprawa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego