Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.

Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki
firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.<br>Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.<br><br>Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego