Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
że w latach 1992-1994 bank centralny odchodził od bezpośredniego i administracyjnego ingerowania w sferę cenotwórstwa usług banków. Wpływ ten utrzymuje w dalszym ciągu, ale jest on realizowany przez instrumenty polityki pieniężnej, takie jak wysokość stopy oprocentowania kredytu refinansowego i redyskontowego. Z tego punktu widzenia można mówić o znacznym stopniu samodzielności cenowej banków. Ich polityka cenowa jest ściśle związana z zagadnieniem lojalności klientów. W ustabilizowanych gospodarkach rynkowych poziom lojalności jest stosunkowo wysoki i - jak zauważono - klienci przestają korzystać z usług danego banku tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na polskim rynku bankowym sytuacja ta przedstawia się nieco inaczej. Ponieważ jest on dopiero w
że w latach 1992-1994 bank centralny odchodził od bezpośredniego i administracyjnego ingerowania w sferę <orig>cenotwórstwa</> usług banków. Wpływ ten utrzymuje w dalszym ciągu, ale jest on realizowany przez instrumenty polityki pieniężnej, takie jak wysokość stopy oprocentowania kredytu refinansowego i redyskontowego. Z tego punktu widzenia można mówić o znacznym stopniu samodzielności cenowej banków. Ich polityka cenowa jest ściśle związana z zagadnieniem lojalności klientów. W ustabilizowanych gospodarkach rynkowych poziom lojalności jest stosunkowo wysoki i - jak zauważono - klienci przestają korzystać z usług danego banku tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na polskim rynku bankowym sytuacja ta przedstawia się nieco inaczej. Ponieważ jest on dopiero w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego