Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
jego pokoleniu tego nie czynił? A opisy schadzek z koleżanką szkolną są w Latarni magicznej równie rzeczowe i pozbawione emocji, jak te wypracowania erotyczne, które żmudnie, w pocie czoła razem odrabiali.
Natomiast bohaterowie dramatów Bergmana próbują stosować erotyzm w jego funkcji metafizycznej: zamiast miłości albo rozpaczliwie dążąc do niej poprzez seks. Dopiero w tym momencie erotyzm podlega, względnej zresztą, ocenie: tej roli oczywiście pełnić nie może i bywa wtedy (na przykład w Milczeniu) aktem autodestrukcyjnym, jakby świadomie niszczącym. Nieudana miłość (podobnie jak erotyzm w tej funkcji) zamiast przełamywać samotność - podkreśla ją, intensyfikuje. Nie zabija tylko nadziei, nie przerywa łańcucha prób, które
jego pokoleniu tego nie czynił? A opisy schadzek z koleżanką szkolną są w Latarni magicznej równie rzeczowe i pozbawione emocji, jak te wypracowania erotyczne, które żmudnie, w pocie czoła razem odrabiali.<br>Natomiast bohaterowie dramatów Bergmana próbują stosować erotyzm w jego funkcji metafizycznej: zamiast miłości albo rozpaczliwie dążąc do niej poprzez seks. Dopiero w tym momencie erotyzm podlega, względnej zresztą, ocenie: tej roli oczywiście pełnić nie może i bywa wtedy (na przykład w Milczeniu) aktem autodestrukcyjnym, jakby świadomie niszczącym. Nieudana miłość (podobnie jak erotyzm w tej funkcji) zamiast przełamywać samotność - podkreśla ją, intensyfikuje. Nie zabija tylko nadziei, nie przerywa łańcucha prób, które
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego