Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
tendencje do określania jego jednoznacznej interpretacji, która jednak nie jest możliwa, a jej efektem będzie koncentracja uwagi na niekonsekwentnej części przekazu. Jeśli kontrast tworzony jest na poziomie cech niesemantycznych informacji, a analogia na poziomie cech semantycznych, wówczs uzyskuje się efekt paradoksalny.
Reakcja na zestawienia paradoksalne. Jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do
tendencje do określania jego jednoznacznej interpretacji, która jednak nie jest możliwa, a jej efektem będzie koncentracja uwagi na niekonsekwentnej części przekazu. Jeśli kontrast tworzony jest na poziomie cech niesemantycznych informacji, a analogia na poziomie cech semantycznych, wówczs uzyskuje się efekt paradoksalny. <br>Reakcja na zestawienia paradoksalne. Jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego