Typ tekstu: Książka
Autor: Rożek Michał
Tytuł: Symbolika i magia Krakowa
Rok: 2000
wojsk. Całością prac przy budowie i urządzeniu wnętrza kierowali promotorzy bractwa ks. Laurenty Sadowski i ks. Atanazy Cięszkiewicz.

Pamiętano w Krakowie, że ów wizerunek Maryjny, podług klasztornej tradycji, miał być własnością św. Stanisława Kostki i w roku 1597 dostał go od jezuitów ówczesny biskup łucki Bernard Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom.
Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono
wojsk. Całością prac przy budowie i urządzeniu wnętrza kierowali promotorzy bractwa ks. Laurenty Sadowski i ks. Atanazy Cięszkiewicz.<br>&lt;gap&gt;<br>Pamiętano w Krakowie, że ów wizerunek Maryjny, podług klasztornej tradycji, miał być własnością św. Stanisława Kostki i w roku 1597 dostał go od jezuitów ówczesny biskup łucki Bernard Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom. <br>Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego