Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
które obejmuje również przepisy kanoniczne obowiązujące w sumieniu. Nieuznawanie tego istotnego aspektu w praktyce oznaczałoby zaprzeczenie faktu, że małżeństwo istnieje jako rzeczywistość Kościoła, to znaczy jako sakrament". Do "Listu" Kongregacji ustosunkowali się cytowani wyżej biskupi niemieccy, pisząc, że nie widzą sprzeczności pomiędzy własnym stanowiskiem a doktryną rzymską. Oni także opowiadają się za nierozerwalnością małżeństwa; nie twierdzili też, iż Kościół winien dopuścić do Komunii św. rozwiedzionych. Według biskupów, istnieje zasadnicza różnica między "dopuszczeniem" a "przystąpieniem". Abp Saier oraz biskupi Kasper i Lehmann twierdzą, że nie chodziło im o decyzję Kościoła, ale o decyzję wiernych. Podkreślają też z naciskiem, że zarówno w tej
które obejmuje również przepisy kanoniczne obowiązujące w sumieniu. Nieuznawanie tego istotnego aspektu w praktyce oznaczałoby zaprzeczenie faktu, że małżeństwo istnieje jako rzeczywistość Kościoła, to znaczy jako sakrament". Do "Listu" Kongregacji ustosunkowali się cytowani wyżej biskupi niemieccy, pisząc, że nie widzą sprzeczności pomiędzy własnym stanowiskiem a doktryną rzymską. Oni także opowiadają się za nierozerwalnością małżeństwa; nie twierdzili też, iż Kościół winien dopuścić do Komunii św. rozwiedzionych. Według biskupów, istnieje zasadnicza różnica między "dopuszczeniem" a "przystąpieniem". Abp Saier oraz biskupi Kasper i Lehmann twierdzą, że nie chodziło im o decyzję Kościoła, ale o decyzję wiernych. Podkreślają też z naciskiem, że zarówno w tej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego