Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Ujednolicenie marki w skali europejskiej

W czerwcu 1988 r. konsumenci francuscy, przyzwyczajeni do zakupywania bezkofeinowej kawy "Nuit et Jour", spostrzegli w sklepach na zwykłych miejscach kawę w takim samym opakowaniu, ale pod marką "Night and Day". Podobna sytuacja zaistniała nieco wcześniej w Niemczech i Szwajcarii, i trochę później, bo w sierpniu tego samego roku, w Austrii. To wszystko było efektem kilkumiesięcznych prac grupy marketingowej firmy Jacobs Suchard nad wprowadzeniem jednolitej paneuropejskiej marki kawy. Było to związane z wprowadzeniem od 1992r. zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego UE.
We Francji omawiane przekształcenie marki przebiegało w trzech etapach. W pierwszej fazie utrzymano markę "Nuit et
Ujednolicenie marki w skali europejskiej&lt;/&gt;<br><br>W czerwcu 1988 r. konsumenci francuscy, przyzwyczajeni do zakupywania bezkofeinowej kawy "Nuit et Jour", spostrzegli w sklepach na zwykłych miejscach kawę w takim samym opakowaniu, ale pod marką "Night and Day". Podobna sytuacja zaistniała nieco wcześniej w Niemczech i Szwajcarii, i trochę później, bo w sierpniu tego samego roku, w Austrii. To wszystko było efektem kilkumiesięcznych prac grupy marketingowej firmy Jacobs Suchard nad wprowadzeniem jednolitej paneuropejskiej marki kawy. Było to związane z wprowadzeniem od 1992r. zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego UE.<br>We Francji omawiane przekształcenie marki przebiegało w trzech etapach. W pierwszej fazie utrzymano markę "Nuit et
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego