Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
Nowoczesnej w Nowym Jorku odkrywał z gronem kolegów uroki faszyzmu. Mieli słabość do strojów paramilitarnych. Ich symbolem stały się Szare Koszule. Johnsonowi towarzyszył w tych działaniach, które miały wiele cech autoreklamy i poszukiwań mecenatu, jego kolega z MoMA, Alan Blackburn. Wkrótce zdolni do wszystkiego młodzi ludzie znaleźli mecenasów w postaci sławetnych postaci ówczesnego życia politycznego w Stanach Zjednoczonych, Williama Lemke i ojca Charlesa McLaughlina. Otrzymali od nich niezbyt wielkie fundusze, to prawda, ale - co ważniejsze - platformę działań pod auspicjami organizacji politycznej McLaughlina, Narodowej Unii Sprawiedliwości Społecznej.
Pod koniec lat trzydziestych Philip Johnson coraz częściej zabierał głos publicznie, coraz wyraźniej definiując swoje
Nowoczesnej w Nowym Jorku odkrywał z gronem kolegów uroki faszyzmu. Mieli słabość do strojów paramilitarnych. Ich symbolem stały się Szare Koszule. Johnsonowi towarzyszył w tych działaniach, które miały wiele cech autoreklamy i poszukiwań mecenatu, jego kolega z MoMA, Alan Blackburn. Wkrótce zdolni do wszystkiego młodzi ludzie znaleźli mecenasów w postaci sławetnych postaci ówczesnego życia politycznego w Stanach Zjednoczonych, Williama Lemke i ojca Charlesa McLaughlina. Otrzymali od nich niezbyt wielkie fundusze, to prawda, ale - co ważniejsze - platformę działań pod auspicjami organizacji politycznej McLaughlina, Narodowej Unii Sprawiedliwości Społecznej.<br> Pod koniec lat trzydziestych Philip Johnson coraz częściej zabierał głos publicznie, coraz wyraźniej definiując swoje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego