na podstawie własnej preferencji, oraz nihilizm <br>radykalny, według którego każdy czyn moralny ma taką samą wartość). <br>4. Brak jakiejkolwiek struktury rzeczy, którą mogłaby się kierować myśl <br>(porzucenie pojęcia prawdy jako zgodności z rzeczami, ponieważ zakładana <br>jest nieprzekraczalna przepaść między myślą a bytem). <br>Uważam, że powyższa charakterystyka nihilizmu teoretycznego nie jest <br>słuszna w odniesieniu do 'nihilizmu paradoksowego' Nishidy i Heideggera. <br>Co prawda, 'nihilizm paradoksowy' nie postuluje istnienia rzeczywistości <br>ponadzmysłowej, która znajduje się obok wiecznego stawania się lub ponad <br>nim, ani też formy wyższej, która rządzi całością, jednak zakłada pewną <br>jednorodną organizację całości, a mianowicie strukturę 'absolutnie sprzecznej <br>samotożsamości'. W 'nihilizmie paradoksowym' zanegowana