Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
na podstawie własnej preferencji, oraz nihilizm
radykalny, według którego każdy czyn moralny ma taką samą wartość).
4. Brak jakiejkolwiek struktury rzeczy, którą mogłaby się kierować myśl
(porzucenie pojęcia prawdy jako zgodności z rzeczami, ponieważ zakładana
jest nieprzekraczalna przepaść między myślą a bytem).
Uważam, że powyższa charakterystyka nihilizmu teoretycznego nie jest
słuszna w odniesieniu do 'nihilizmu paradoksowego' Nishidy i Heideggera.
Co prawda, 'nihilizm paradoksowy' nie postuluje istnienia rzeczywistości
ponadzmysłowej, która znajduje się obok wiecznego stawania się lub ponad
nim, ani też formy wyższej, która rządzi całością, jednak zakłada pewną
jednorodną organizację całości, a mianowicie strukturę 'absolutnie sprzecznej
samotożsamości'. W 'nihilizmie paradoksowym' zanegowana
na podstawie własnej preferencji, oraz nihilizm <br>radykalny, według którego każdy czyn moralny ma taką samą wartość). <br>4. Brak jakiejkolwiek struktury rzeczy, którą mogłaby się kierować myśl <br>(porzucenie pojęcia prawdy jako zgodności z rzeczami, ponieważ zakładana <br>jest nieprzekraczalna przepaść między myślą a bytem). <br>Uważam, że powyższa charakterystyka nihilizmu teoretycznego nie jest <br>słuszna w odniesieniu do 'nihilizmu paradoksowego' Nishidy i Heideggera. <br>Co prawda, 'nihilizm paradoksowy' nie postuluje istnienia rzeczywistości <br>ponadzmysłowej, która znajduje się obok wiecznego stawania się lub ponad <br>nim, ani też formy wyższej, która rządzi całością, jednak zakłada pewną <br>jednorodną organizację całości, a mianowicie strukturę 'absolutnie sprzecznej <br>samotożsamości'. W 'nihilizmie paradoksowym' zanegowana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego