Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
mechanizmem wyzwalającym poczucie zobowiązania w wyniku wyświadczonej, pozornie bezinteresownie, przysługi lub jej ekwiwalentu.
Wpływ ostrych technik perswazyjnych wykorzystywanych w reklamie w znacznej mierze ograniczony jest przez zdolność człowieka do uczenia się zachowań obronnych przed zdarzeniami i informacjami mogącymi prowadzić do negatywnych skutków. W sytuacji gdy odbiorca identyfikuje zasadę działania określonej socjotechniki lub zauważa jej nagminne stosowanie jej dalsze wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne
mechanizmem wyzwalającym poczucie zobowiązania w wyniku wyświadczonej, pozornie bezinteresownie, przysługi lub jej ekwiwalentu. <br>Wpływ ostrych technik perswazyjnych wykorzystywanych w reklamie w znacznej mierze ograniczony jest przez zdolność człowieka do uczenia się zachowań obronnych przed zdarzeniami i informacjami mogącymi prowadzić do negatywnych skutków. W sytuacji gdy odbiorca identyfikuje zasadę działania określonej socjotechniki lub zauważa jej nagminne stosowanie jej dalsze wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego