Typ tekstu: Książka
Autor: Kieniewicz Stefan
Tytuł: Historia Polski 1795-1918
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1968
w zacofanej gospodarczo Rosji prowadził w Królestwie do uwstecznienia hutnictwa, które w zachodniej Europie, a także na Górnym Śląsku szło wtedy naprzód milowymi krokami.

60. Koleje żelazne i żegluga parowa

Odbiciem tego stanu rzeczy był również stosunkowo powolny wzrost burżuazji przemysłowej Królestwa. Kariery i majątki robili w tej dzielnicy raczej spekulanci i entreprenerzy niż pionierzy przemysłu. Pouczające mogą być pod tym względem koleje losów najbardziej rzutkiego z ówczesnych przedsiębiorców, wspomnianego już Piotra Steinkellera.
Zaczął on swą karierę od wydzierżawienia monopolu solnego, tj. transportu i rozprzedaży soli. Później założył zakład mechaniczny w Żarkach, zakupił młyn parowy w Warszawie, zmontował przedsiębiorstwo komunikacji międzymiastowej
w zacofanej gospodarczo Rosji prowadził w Królestwie do uwstecznienia hutnictwa, które w zachodniej Europie, a także na Górnym Śląsku szło wtedy naprzód milowymi krokami.<br><br>60. Koleje żelazne i żegluga parowa<br><br>Odbiciem tego stanu rzeczy był również stosunkowo powolny wzrost burżuazji przemysłowej Królestwa. Kariery i majątki robili w tej dzielnicy raczej spekulanci i entreprenerzy niż pionierzy przemysłu. Pouczające mogą być pod tym względem koleje losów najbardziej rzutkiego z ówczesnych przedsiębiorców, wspomnianego już Piotra Steinkellera.<br>Zaczął on swą karierę od wydzierżawienia monopolu solnego, tj. transportu i rozprzedaży soli. Później założył zakład mechaniczny w Żarkach, zakupił młyn parowy w Warszawie, zmontował przedsiębiorstwo komunikacji międzymiastowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego