Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
powoduje, że obraz nie jest poznawany jak zwykły przedmiot ze świata realnego.
Wysoki stopień adaptacyjności systemów, jakimi są szeroko rozumiane tradycyjne dzieła sztuki, wynika z normatywnych uwarunkowań determinujących artystę podczas procesu twórczego. Struktura tych dzieł powinna łatwo odnosić się do wartości estetycznych i artystycznych, formą swą powinny zdecydowanie wyróżniać się spośród obiektów świata realnego, a tematyka ich powinna być łatwiejsza do odczytania od tematyki dzieł współczesnych. Powoduje to, że rozpoznanie struktury zaktualizowanej w dziełach tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.
Przyjrzyjmy się
powoduje, że obraz nie jest poznawany jak zwykły przedmiot ze świata realnego.<br>Wysoki stopień adaptacyjności systemów, jakimi są szeroko rozumiane tradycyjne dzieła sztuki, wynika z normatywnych uwarunkowań determinujących artystę podczas procesu twórczego. Struktura tych dzieł powinna łatwo odnosić się do wartości estetycznych i artystycznych, formą swą powinny zdecydowanie wyróżniać się spośród obiektów świata realnego, a tematyka ich powinna być łatwiejsza do odczytania od tematyki dzieł współczesnych. Powoduje to, że rozpoznanie struktury zaktualizowanej w dziełach tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.<br>Przyjrzyjmy się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego