bądź "człowiekiem emocji" ("jestem zachwycony").<br> W zależności od tego, do jakiej grupy należy klient, stosuje się odpowiednią metodę sprzedaży. "Wzrokowcowi" akwizytor powie, że samochód jest ładny, ma skórzane siedzenia i piękną linię, "słuchowca" poinformuje o cichym silniku i stereofonicznym radiu, a "człowiekowi emocji" zaproponuje przejażdżkę autem. Zdaniem specjalistów, "wzrokowcom" najłatwiej sprzedać przedmioty ładne i zbyteczne - biżuterię, drogi samochód, futro, dzieło sztuki - "słuchowcom" - "rzeczy trudno wymierne" np. ubezpieczenia, a "ludziom emocji" wszystko, co wiąże się z dotykiem i uczuciami. - Większość klientów to "wzrokowcy", tworzący w wyobraźni minifilm z sobą w roli głównej, np. jak używają nowego odkurzacza, perfum czy siedzą za kierownicą