Typ tekstu: Książka
Autor: Sarzyński Piotr
Tytuł: Przewodnik po rynku malarstwa
Rok: 1999
czytania o sztuce, bywania na wystawach,
słuchania fachowców. Niektórzy zakupy powierzają więc wyspecjalizowanym
pośrednikom–handlarzom, historykom sztuki, właścicielom galerii.
Większość jednak działa samodzielnie, a jedynym — poza własnymi gustami
— drogowskazem jest dla nich nazwisko autora. Efekty są aż nadto
widoczne. Przeciętne czy nawet słabiutkie obrazy sygnowane znanym
nazwiskiem sprzedają się jak ciepłe bułeczki, podczas gdy — niekiedy
wybitne — prace artystów mało znanych budzą nieufność i niechęć do
wyłożenia większych pieniędzy.
Tymczasem trzeba pamiętać, że sygnatura na płótnie to nie to samo co
marka koniaku czy znak firmowy producenta wiecznych piór. Zamaszysty
podpis pod obrazem nie jest żadną gwarancją jego
czytania o sztuce, bywania na wystawach,<br>słuchania fachowców. Niektórzy zakupy powierzają więc wyspecjalizowanym<br>pośrednikom&#150;handlarzom, historykom sztuki, właścicielom galerii.<br>Większość jednak działa samodzielnie, a jedynym &#151; poza własnymi gustami<br>&#151; drogowskazem jest dla nich nazwisko autora. Efekty są aż nadto<br>widoczne. Przeciętne czy nawet słabiutkie obrazy sygnowane znanym<br>nazwiskiem sprzedają się jak ciepłe bułeczki, podczas gdy &#151; niekiedy<br>wybitne &#151; prace artystów mało znanych budzą nieufność i niechęć do<br>wyłożenia większych pieniędzy.<br>Tymczasem trzeba pamiętać, że sygnatura na płótnie to nie to samo co<br>marka koniaku czy znak firmowy producenta wiecznych piór. Zamaszysty<br>podpis pod obrazem nie jest żadną gwarancją jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego