Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
przekonania autorki, że wykształcenie wskazuje podstawową część - ale jednak tylko cześć - zespołu uwarunkowań określonego tu mianem "poziomu kwalifikacji intelektualnych". Są one bowiem najczęściej i przede wszystkim pochodną poziomu wykształcenia szkolnego, ale nie tylko i nie socjalizacji. Zbliżoną kategorią znaczeniową posługuje się J. Kossak, kiedy stawia tezę, że w miarę wzrostu standardu życiowego i poziomu umysłowego wzrasta wrażliwość na humanistyczne i formalnoartystyczne walory dzieł kultury. Inny aspekt zagadnienia akcentuje W. Makarewicz stwierdzając, że "Upowszechnienie oświaty uważane jest za najważniejszy i najbardziej miarodajny [podkr. - S. S.] wskaźnik poziomu kulturalnego społeczeństwa" Szczególnie współcześnie zakresy znaczeniowe pojęć "szkoła" i "oświata" nie są tożsame. Zwraca na
przekonania autorki, że wykształcenie wskazuje podstawową część - ale jednak tylko cześć - zespołu uwarunkowań określonego tu mianem "poziomu kwalifikacji intelektualnych". Są one bowiem najczęściej i przede wszystkim pochodną poziomu wykształcenia szkolnego, ale nie tylko i nie <gap> socjalizacji. Zbliżoną kategorią znaczeniową posługuje się J. Kossak, kiedy stawia tezę, że w miarę wzrostu standardu życiowego i <hi rend="italic">poziomu umysłowego</hi> wzrasta wrażliwość na humanistyczne i formalnoartystyczne walory dzieł kultury. Inny aspekt zagadnienia akcentuje W. Makarewicz stwierdzając, że "Upowszechnienie <hi rend="italic">oświaty</hi> uważane jest za <hi rend="italic">najważniejszy i najbardziej miarodajny</hi> [podkr. - S. S.] wskaźnik poziomu kulturalnego społeczeństwa" Szczególnie współcześnie zakresy znaczeniowe pojęć "szkoła" i "oświata" nie są tożsame. Zwraca na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego