Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
mieszany i orkiestrę (dysponowałem wyciągiem fortepianowym). O koncepcji formy
tego utworu już powiedziano w rozdziale II. Przypomnijmy jedynie, że kompozytor
pominął Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował
z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie
komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację
tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor
bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej
części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia:
Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis
mieszany i orkiestrę (dysponowałem wyciągiem fortepianowym). O koncepcji formy <br>tego utworu już powiedziano w rozdziale II. Przypomnijmy jedynie, że kompozytor <br>pominął Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował <br>z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie <br>komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację <br>tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor <br>bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej <br>części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia: <br>Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego