Typ tekstu: Książka
Autor: Przybylski Jerzy
Tytuł: Marynarze w walce o niepodległość Polski (1918-1920) 3
Rok: 1999
motorówek odbywała się w portach rzecznych Warszawy, Modlina, Wyszogrodu, Płocka i Torunia.
W ostatnich dniach lipca oraz w pierwszej połowie sierpnia zarekwirowano oraz wycofano spod kurateli Dowództwa Okręgowych Linii Wodnych - 12 statków: "Wyspiański", "Stefan Batory", "Minister", "Sobieski", "Warneńczyk", "Moniuszko", "Andrzej Zamoyski", "Kopernik", "Melsztyn", "Maria", "Kraszewski", "Łokietek" oraz 12 motorówek.
Zarekwirowane statki pospiesznie uzbrojono w broń maszynową i artylerię polową, a ich burty i nadbudówki pokryto ochronnym plamistym kamuflażem. Duże statki opancerzono arkuszami blachy oraz za pomocą belek drewnianych i worków z piaskiem. Działa polowe ustawiano na dziobie i rufie, często bez demontażu kół bieżnych. Uwzględniając bezpieczeństwo żeglugi, na zarekwirowanych statkach zatrzymywano
motorówek odbywała się w portach rzecznych Warszawy, Modlina, Wyszogrodu, Płocka i Torunia.<br>W ostatnich dniach lipca oraz w pierwszej połowie sierpnia zarekwirowano oraz wycofano spod kurateli Dowództwa Okręgowych Linii Wodnych - 12 statków: "Wyspiański", "Stefan Batory", "Minister", "Sobieski", "Warneńczyk", "Moniuszko", "Andrzej Zamoyski", "Kopernik", "Melsztyn", "Maria", "Kraszewski", "Łokietek" oraz 12 motorówek.<br>Zarekwirowane statki pospiesznie uzbrojono w broń maszynową i artylerię polową, a ich burty i nadbudówki pokryto ochronnym plamistym kamuflażem. Duże statki opancerzono arkuszami blachy oraz za pomocą belek drewnianych i worków z piaskiem. Działa polowe ustawiano na dziobie i rufie, często bez demontażu kół bieżnych. Uwzględniając bezpieczeństwo żeglugi, na zarekwirowanych statkach zatrzymywano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego