Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
strumykami, mającymi wspólne źródło; to źródło daje im też prawo do samookreślenia. To dopowiedzenie jest ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.

Żyd nie kwestionuje drogi chrześcijanina do zbawienia; więc i chrześcijanin nie powinien takich pytań stawiać. Nie musi to z kolei prowadzić do agnostycyzmu. Wiara Żyda polega na pełnym zaufaniu Bogu i na wypełnianiu Jego zleceń, traktowanych jako wolę Bożą. Gdybyśmy spojrzeli na rodzące się chrześcijaństwo, zarówno Jakuba i Piotra (judeochrześcijaństwo) jaki i Pawła, Barnaby i ich współpracowników, nie bylibyśmy w stanie określić je, jako "inną
strumykami, mającymi wspólne źródło; to źródło daje im też prawo do samookreślenia. To dopowiedzenie jest ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.<br><br> Żyd nie kwestionuje drogi chrześcijanina do zbawienia; więc i chrześcijanin nie powinien takich pytań stawiać. Nie musi to z kolei prowadzić do agnostycyzmu. Wiara Żyda polega na pełnym zaufaniu Bogu i na wypełnianiu Jego zleceń, traktowanych jako wolę Bożą. Gdybyśmy spojrzeli na rodzące się chrześcijaństwo, zarówno Jakuba i Piotra (judeochrześcijaństwo) jaki i Pawła, Barnaby i ich współpracowników, nie bylibyśmy w stanie określić je, jako "inną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego