Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
uchodzi Francuz Henri Giffard, który w 1852 roku zbudował podłużny balon napędzany silnikiem parowym. Pierwszy lot sterowca odbył się 2 lipca 1900 roku nad Jeziorem Bodeńskim. Pilotowany przez Niemca, grafa Zeppelina, wzbił się na wysokość kilkudziesięciu metrów, po czym... przymusowo wodował. Początek został jednak zrobiony.
Podczas I wojny światowej niemieckie sterowce potrafiły już przelecieć z ładunkiem kilkaset kilometrów i były używane m.in. do bombardowania Londynu.
Złoty okres sterowców to lata międzywojenne. W 1926 roku sterowiec "Norge" Roalda Amundsena dotarł nad Biegun Północny. W 1929 roku sterowiec "Graf Zeppelin" dokonał lotu dookoła świata z pasażerami. Podróż trwała 20 dni i prowadziła
uchodzi Francuz Henri Giffard, który w 1852 roku zbudował podłużny balon napędzany silnikiem parowym. Pierwszy lot sterowca odbył się 2 lipca 1900 roku nad Jeziorem Bodeńskim. Pilotowany przez Niemca, grafa Zeppelina, wzbił się na wysokość kilkudziesięciu metrów, po czym... przymusowo wodował. Początek został jednak zrobiony.<br>Podczas I wojny światowej niemieckie sterowce potrafiły już przelecieć z ładunkiem kilkaset kilometrów i były używane m.in. do bombardowania Londynu.<br>Złoty okres sterowców to lata międzywojenne. W 1926 roku sterowiec "Norge" Roalda Amundsena dotarł nad Biegun Północny. W 1929 roku sterowiec "Graf Zeppelin" dokonał lotu dookoła świata z pasażerami. Podróż trwała 20 dni i prowadziła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego